Предмет: техніка пошуку роботи (гр.23)
Тема уроку. Структура посадової інструкції та відповідність займаній посаді
При прийомі на роботу новоприйнятого працівника інспектор відділу кадрів (або уповноважена особа) повинен ознайомити з посадовою інструкцією відповідно до посади, на яку здійснено працевлаштування.
Посадова інструкція — документ, що встановлює виробничі повноваження кожної посади та містить вимоги до виконання обов’язків працівника, що займає цю посаду, а саме:
- завдання;
- функції;
- основні права;
- обов’язки і відповідальність працівника при здійсненні ним трудової діяльності відповідно до займаної посади.
Посадова інструкція — невід’ємна частина трудового договору між підприємством, в особі керівника, та працівником. Трудовий договір може бути строковим або безстроковим.
Структура посадової інструкції складається з таких розділів:
- загальні положення;
- вимоги до кваліфікації: опис рівня освіти, а також знань, умінь і навичок, відповідних займаній посаді;
- посадові обов’язки: зміст робіт на робочому місці;
- критерії успішності виконання трудових обов’язків;
- права працівника;
- права і обов’язки керівника працівника;
- взаємовідносини: трудові стосунки за посадою;
- відповідальність працівника.
ЗАТВЕРДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова профспілкової організації Директор підприємства (організації)
_____________________ ПІБ ________________________ ПІБ
«__»________________ ___20 року «__»________________ ___20 року
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
ТЕХНІКА
Завдання та обов’язки
Під керівництвом більш кваліфікованого працівника виконує роботу з проведення необхідних технічних розрахунків, розроблення нескладних проектів і простих схем, забезпечуючи їх відповідність технічним завданням, чинним стандартам та нормативним документам. Здійснює налагодження, настроювання, регулювання і дослідну перевірку устаткування та систем у лабораторних умовах і на об’єктах, стежить за їх справним станом.
Бере участь у проведенні експериментів і випробувань, підключає прилади, реєструє необхідні характеристики та параметр і виконує оброблення одержаних результатів. Бере участь у розробленні програм, інструкцій та іншої технічної документації у виготовленні макетів, а також у випробуваннях і експериментальних роботах. Виконує роботу зі збирання, оброблення і накопичення вихідних матеріалів, даних статистичної звітності, науково-технічної інформації.
Готує описи робіт, що проводяться, необхідні специфікації, діаграми, таблиці, графіки та іншу технічну документацію. Вивчає з метою використання в роботі довідкову і спеціальну літературу. Бере участь в обґрунтуванні економічної ефективності впровадження нової техніки та прогресивної технології, раціоналізаторських пропозицій і винаходів. Виконує роботу з оформлення планової та звітної документації, вносить необхідні зміни і виправлення до технічної документації згідно з рішеннями, прийнятими під час розгляду та обговорення виконуваної роботи.
Приймає та реєструє документацію і кореспонденцію з виконуваної роботи, що надходить, забезпечує її збереженість, веде облік проходження документів і контролює терміни їх виконання, а також здійснює технічне оформлення документів, закінчених діловодством. Систематизує, обробляє і готує дані для складання звітів про роботу. Вживає необхідних заходів щодо використання в роботі сучасних технічних засобів.
Повинен знати: нормативно-правові акти та довідкові матеріали за тематикою роботи; основні методи виконання налагоджувальних робіт; термінологію, яка застосовується в спеціальній і довідковій літературі, робочих програмах та інструкціях; чинні стандарти і технічні умови на технічну документацію, що розробляється, порядок її складання та правила оформлення; послідовність і техніку проведення вимірювань, спостережень та експериментів; контрольно-вимірювальну апаратуру і правила користування нею; основи технології виробництва; технічні характеристики, конструктивні особливості, призначення, принципи роботи і правила експлуатації устаткування, що використовується, методи огляду устаткування і виявлення дефектів; методи і засоби вимірювання параметрів, характеристик та даних режимів роботи устаткування, виконання технічних розрахунків, графічних та обчислювальних робіт; технічні засоби одержання, оброблення і передавання інформації; правила експлуатації обчислювальної техніки; форми обліку та звітності, що застосовуються, порядок ведення обліку та складання звітності; методи розрахунку економічної ефективності впровадження нової техніки та прогресивної технології, раціоналізаторських пропозицій та винаходів; основи ведення діловодства; основи економіки, організації виробництва, праці та управління; основи законодавства про працю.
Кваліфікаційні вимоги. Технік I категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Стаж роботи за професією техніка II категорії — не менше 1 року. Технік II категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст): для бакалавра — без вимог до стажу роботи, для молодшого спеціаліста стаж роботи за професією техніка — не менше 2 років. Технік: неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
Ознайомлений _______________________________
«___» _______________ 20___ року
Завдання: вивчити мету, завдання і структуру посадової інструкції.
З повним конспектом можна ознайомитися за посиланням http://www.splicey.org.ua/metod_r/burak_24_02_2015.pdf
Тема уроку. Психологічна адаптація в колективі та дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку
Кожен працівник проходить певний період адаптації в новому колективі та на новому робочому місці. І термін цього періоду — індивідуальний. Поняття «адаптація» означає процес ознайомлення та вивчення нових обставин, пов’язаних із виконанням посадових обов’язків на новому робочому місці та в оточенні нових людей.
Види адаптації поділяють на дві основні групи: виробничу і позавиробничу. Позавиробнича адаптація відноситься до сфери особистого життя співробітника. Невелика кількість підприємств ставиться до цього серйозно, вважаючи це справою індивідуальною.
Виробнича адаптація включає «звикання» до роботи в новій організації:
- професійну адаптацію (входження у виробничий процес);
- соціально-психологічну (входження в колектив);
- організаційно-адміністративну (встановлення трудових стосунків з посадовими особами);
— санітарно-гігієнічну (на рівні звикання до розпорядку та режиму роботи)
Корисні рекомендації щодо адаптації новоприйнятим працівникам:
1. Пам’ятайте, що адаптація — процес який проходить кожна людина, яка опинилась в нових життєвих обставинах.
2. Не поспішайте встановлювати особисті стосунки з іншими людьми, зосередьте свою увагу на сумлінному виконанні посадових обов’язків.
3. Перш за все слід вивчити нові обставини виконання виробничих завдань.
4. Будуйте здорові професійні стосунки з керівником, вивчаючи всі аспекти нової співпраці.
5. Не розповідайте малознайомим співробітникам проблем і складностей особистого життя.
6. Будьте до всіх доброзичливими та не обтяжуйте оточуючих нав’язливими розмовами з метою сподобатись.
7. Сконцентруйте своє спілкування із співробітниками на тонкощах виконання роботи.
8. Не поспішайте висловлювати свої враження
9. Пам’ятайте, що особисті стосунки з колегами по роботі будуються значно довше, ніж вивчення самої роботи. Бо кожна людина це загадка зі своїм внутрішнім світом.
Серед основних документів на підприємстві є правила внутрішнього трудового розпорядку, які регулюють права та обов’язки усіх учасників трудового процесу.
Правила визначають:
- трудовий розпорядок на підприємстві;
- порядок прийняття на роботу і звільнення працівників;
- основні права та обов’язки працівників і власника підприємства;
- застосування заохочень за успіхи в роботі та заходів стягнення за порушення трудової дисципліни.
Завдання: вивчити корисні рекомендації щодо проходження періоду адаптації на новому робочому місці.
З повним конспектом можна ознайомитися за посиланням http://www.splicey.org.ua/metod_r/burak_24_02_2015.pdf
Тема уроку. Професійна самореалізація працівника
Самореалізація –
це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має
потребу у самореалізації, однак не всі усвідомлюють її значення. Автор теорії
потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей
самореалізації й тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого
життя безпосередньо пов’язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й
потреби у самореалізації.
Професія –
від латинського «оголошую свою справу». Професія визначається характером
продукту, який виготовляється, засобами і специфічними умовами виробництва в
одній з галузей народного господарства.
Кожна
професія висуває певні вимоги до людини. Одні професії вимагають від людини
сили і спритності, інші – переважно розуму і акуратності, ще інші –
комунікабельності і стриманості.
Деякі
професії вимагають від людини практично однакових особливостей і рис характеру.
Їх можна об’єднати в групи, які можна представити як свого роду професійні
держави зі своїми законами, мовою, населенням, які займають на карті певне
положення.
За «предметом праці» можна виділити 5 типів професій:
- «Людина – людина»;
- «Людина – техніка»;
- «Людина – знакова система»;
- «Людина – художній образ»;
- «Людина – природа».
У
наш час кожен має можливості для самореалізації.
Важливими
компонентами стратегії самореалізації є самопізнання і розбудова позитивної
самооцінки, самовизначення (в тому числі й професійне), саморегуляція,
самоосвіта і самовиховання.
З повною версією конспекту можна ознайомитися за посиланням https://sites.google.com/site/osnovizdorova9klas/navcanna/1-samorealizacia-osobistosti
Тема уроку. Підсумкова контрольна робота
Напишіть твір-роздум «В якій професії я можу реалізувати себе та принести максимальну користь суспільству» і надішліть на електронну адресу olgaigor29@ukr.net.
Щоб перевірити власні припущення можете пройти тестування за посиланням http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/index.html.