Профтехосвіта
  • slides
  • slides
  • slides
  • slides

Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

Завдання з української літератури  для учнів гр.№ 11

(згідно розкладу)

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

Завдання:

1.Вправа «Упізнай письменника»

Відгадати про кого йде мова:

1.      Цей письменник є автором першого соціально-психологічного роману в українській літературі.

2.      Його справжнє прізвище – Іван Тобілевич.

3.      Автор вірша «Tobeornottobe?».

4.      Цей письменник похований у Чернігові на Болдиній горі.

5.      Із 6-го класу він почав збирати свою бібліотеку й за три роки заповнив велику шафу книгами європейських класиків.

6.      Він автор соціально-побутової повісті-хроніки, що відображає українську ментальність, традиції народного побуту й моралі.

7.      Автор, який відобразив єдність краси природи й мистецтва у творі «Блакитна Панна».

8.      Хто порушив модерністську проблему сакрально-містичного зв’язку людини із землею

9.      Коли на схилі років він звернувся до радянської уряду з проханням дати дозвіл на повернення, щоб хоч померти в Україні, йому грубо відмовили.

10. Його називають Бетховеном українського слова.

11. Він є укладачем 4-томного «Словника української мови», організатором і головою товариства «Просвіта».

2.Вправа  «Відгадай твір»

Відгадати автора та твір, з якого взята цитата:

1. Вмерла так, як вмирають ті, що люблять життя.

2. О, ні! Не самі сльози і зітхання

Тобі судились! Вірю в силу духа

І в день воскреснийтвойого постання.   

3. Літ за двадцять до кріпацької волі, з того самого Ромадановського шляху, яким ішов парубок, у село Піски вступив якийсь невідомий захожий.

4. Чому ж би ні?.. Що ж, – ти зовсім така,

    як дівчина… ба ні, хутчій як панна,

    бо й руки білі, і сама тоненька,

    і якось так убрана не по-наськи…

 А чом же в тебе очі не зелені?

5. Тепер я можу спокійно спати, твої міцні стіни стануть між мною і цілим світом. На добраніч нам, ниви. Й тобі, зозуле.

6. Виросте – в нім прокинеться батьківська, героїчна вдача, глибокий, віщий інстинкт по матері, – вони попровадять його в інший світ… І він сповнить ті надії…             

7. Не договорював і не пив до нікого, лиш тупо глядів навперед себе і хитав головою, як би молитву говорив і на кожне її слово головою потакував.

8. Так, ти богиня! Мати, райська роже.

    О глянь на мене з свої висоти!

    Бач, я, що в небесах не міг найти

    Богів, перед тобою клонюсь тоже…

9. Життя було для нас повільним умиранням. Родились ми на те, щоб в той же день почати умирати, бо смерть була для нас не гірша від життя. Тепер же буде жить на те, щоб жить.          

10. Білі ярки, забившись у холодок під смереку, дивились дурними очима, як качались по мхах двоє дітей, дзвонячи в тиші молодим сміхом.

11. І може дасться заповіт новий

І дух нові напише нам скрижалі.

12. Все, що від тебе в серце впало,

Не загубилось, не пропало…

Моя девіза – йти за віком

І бути цілим чоловіком!

3.Вправа «Теоретики літератури»

Дати визначення понять з теорії літератури:

–        Соціально-психологічний роман – …

–        Сонет – …

–        Модернізм – …

–        Імпресіонізм – …

–        Новела – …

–        Драма-феєрія – …

Критерії оцінювання: кожна вправа – 4 б.


Коментарі закриті.

Профтехосвіта

АДРЕСА ЛІЦЕЮ:
80316 м. Рава-Руська,
вул. 1-го Листопада, 6
Тел: 43-149
Email: rrlicey@ukr.net