Профтехосвіта
  • slides
  • slides
  • slides
  • slides

Контрольна робота №4 за темою «Морфологічна норма»

Завдання з української мови для учнів гр.№ 15

(згідно розкладу)

Тема.  Контрольна робота №4 за темою «Морфологічна норма».

Завдання 1-8 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Спільний рід мають усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, юрист, бідолаха;

Б незграба, суддя,тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, зануда, базіка;

Д ябеда, замазура, вельможа, роззява.

2. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до чоловічого роду:

А підручник, путь, розгляд, фікус;

Б розпродаж, Сибір, біль, дріб;

В грім, трудяга, особа, пенсне;

Г Київ, Львів, Тбілісі, Лондон;

Д професор, собака, староста, плакса.

3. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до IV відміни:

А лікарня, ідея, зоря, рівня;

Б яблуня, знання, ґавеня, ім’я;

В білченя, рідня, левеня, каченя;

Г проміння, здоров’я, доля, земля;

Д хлоп’я, кошеня, маля, плем’я.

4. Лише в однині вживаються всі іменники рядка:

А вазон, прикрість, зелень;

Б Крим, молоко, залізо;

В Дністер, козацтво, ім’я;

Г людство, сум, мальва;

Д радість, золото, вітер.

5. Немає помилки в рядку:

А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом;

Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича;

В відвідати ПетринякЛюбославуАндрієвну;

Г гостювати в Чижа Володимира Карповича;

Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній.

6. Лише в множині вживаються всі іменники рядка:

А Карпати, проблеми, вечорниці;

Б входини, народи, Альпи;

В дріжджі, заручини, обличчя;

Г перемовини, двері, ножиці;

Д уста, м’ясниці, перешкоди.

7. У яких іменниках у формі орудного відмінка однини подовжуються м’які приголосні:

А заполоч, блакить, височінь;

Б нехворощ, фальш, суміш;

В повість, любов, річ;

Г мати, гордість, північ;

Д радість, ніч, розкіш.

8.  До першої відміни належать усі іменники варіанта:

А ясла, кума, площа, межа;

Б староста, хлоп’я, вулик,  кузня;

В сестра, воєвода, суддя, верба ;

Г кенгуреня, душа, дорога, ріка ;

Д жага, Лука, чебуречна, миля.

9.Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники у варіанті 

А ваза, речовина, кислота ; 

Б тиша, свобода, глибина;

В калина, малеча, посада;

Г мелодія, береза, справа;

Д спальня, Європа, буква.

10.Граматично правильне продовження речення Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді… наведено у варіанті:

А Степана Бондар;

Б Василя Пономаренко;

В Оксану Князевич;

Г Світлану Дрімлюга;

Д Максима Горболіс.

Завдання 11-12 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

11. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Жага, Лука, чебуречна, миля;    А Лише в однині вживаються всі іменники рядка

2 Крим, молоко, залізо;Б До першої відміни належать усі іменники рядка

3 Ваза, речовина, кислота;      В До четвертої відміни належать усі іменники варіанта

4 Козеня, курча, слоненя;         Г Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

5 Плем’я, полум’я, ім’я.

12. Установіть відповідність між граматичними характеристиками і словами в рядку.

1 Вальс, Кавказ, завод;А Літеру е (є) треба писати в орудному відмінку в усіх словах рядка

2 Лондон, Збруч, Мороз;         Б Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

3 Танець, стрілець, палець;В Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

4 Хвастун, парашут, хокеїст;Г Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку

5 Корінь, прохач, явище.    

Завдання 11- 13 є завданнями відкритої форми.

13. Поставте слова в кличному відмінку:

Оксана Миколаївна, пан Президент, колега Ковальчук, сестра Іринка, Юрій Петровичу.

14. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно;

Б довгий тунель, важкий путь, перспективний інженер;

В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно;

Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое;

Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже.

15.  Прочитайте фрагмент поезії.Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників твердої групи

З того часу в Україні жито зеленіє;

                             Не чуть плачу, ні гармати, тільки вітер віє,

                             Нагинає верби в гаї, а тирсу на полі…

         Критерії оцінювання:

•        правильні відповіді на 1 –10 завдання – по 0.5б;    11- 14 завдання – по 1б; 15-завдання-2б.

Завдання з української літератури  для учнів гр.№ 15

(згідно розкладу 18.05-22.05)

Тема. Життя і творчість Олександра Олеся, світоглядні переконання митця. неоромантичні й символістські тенденції у вірші « З журбою радість обнялась…».

Підручник: О. Авраменко. Українська література. 10 клас. Рівень стандарту.

http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf

Завдання:

1.Опрацювати  навчальний матеріал на стор. 245-246

2.  Переглянути буктрейлер за твором Олександра Олеся “По дорозі в Казку”

3.Ознайомитися із аналізом  драми “По дорозі в Казку”

https://zno.if.ua/?p=60024.Виписати цитати до образу головного героя. Скласти його образну

характеристику.

5.Зробити порівняльний аналіз драматичного етюда «По дорозі в Казку»

й поеми І. Франка «Мойсей».


Коментарі закриті.

Профтехосвіта

АДРЕСА ЛІЦЕЮ:
80316 м. Рава-Руська,
вул. 1-го Листопада, 6
Тел: 43-149
Email: rrlicey@ukr.net