Профтехосвіта
  • slides
  • slides
  • slides
  • slides

Інтерв’ю учнів з дирекцією та педагогами ліцею

 Інтерв’ю учнів з дирекцією та педагогами ліцею

 – Що Ви вважаєте найголовнішим у роботі керівника навчального закладу профтехосвіти?

Букієвська Ж.Я., директор ліцею:

– Головним завданням професійно-технічної освіти XXI століття є формування різнобічно розвиненої особистості, яка здатна адаптуватися в умовах постійних змін на ринку праці, має не лише знання, а й певні компетенції, що дозволять знайти рішення в будь-яких професійних ситуаціях. Тому керівник навчального закладу повинен бути ефективним менеджером, орієнтуватись на потреби ринку праці, сучасні професії, забезпечити прийом, проходження учнями виробничої практики та виробничого навчання, контроль за виконанням партнерських угод щодо надання практичної бази. Найголовніше завдання керівника сучасного ПТНЗ – це організація тісної співпраці між учнями, які приходять, щоб здобути необхідні вміння, і працівниками, які мають передати вихованцям свої навики та основи професійної майстерності. А це включає в себе організацію навчально-виховного процесу, здійснення контролю за його ходом і результатами, відповідальність за якістю і ефективністю роботи педагогічного колективу, за дотримання вимог охорони праці, створення необхідних умов для участі учнів у позаурочній діяльності.

575

Безумовно, директор повинен подбати і про зміцнення матеріально-технічної бази ліцею, щоб освітній процес міг проходити у максимально комфортних умовах та передбачав використання сучасних технічних засобів навчання. Для цього завжди необхідно бути мобільним, рухливим, обізнаним з інноваційними технологіями керівництва та господарювання.

Звичайно, чи не найголовнішою складовою успішного правління є наявність підтримки міцної команди колег-однодумців та згуртованого потужного колективу.

 

– Як мікроклімат у колективі впливає на роботу ліцею?

Букієвська Ж.Я., директор ліцею:

– Третина нашого життя проходить на роботі. І те, в яких умовах протікає трудова діяльність, яка загальна психологічна обстановка в колективі, якими є ділові та особисті взаємини, має великий вплив на наші результати праці і життя в цілому. Тому, коли в громаді виникають якісь негаразди, це накладає відбиток на всіх. Тоді пропадає бажання до роботи, задоволення нею, знижується продуктивність праці як серед працівників, так і серед учнів. Тому завжди  мають переважати товариські, щирі, доброзичливі стосунки і дружба, взаємодопомога, глибока повага до кожного члена колективу, турбота про молоде покоління. Психологічний мікроклімат у колективі формується в процесі роботи, у стосунках між всіма працівниками. І лише тоді він буде позитивним, коли кожен усвідомить соціальну значущість нашої спільної мети – навчання та виховання – та результатів праці, коли всі будуть виконувати свої посадові обов’язки, коли правила внутрішнього розпорядку будуть відноситися до всіх працівників однаково. Хочеться закінчити словами великого педагога В.О.Сухомлинського: «Колектив – це співдружність однодумців, співдружність громадська, ідейна, трудова, творча…»

 

– Чи звертають увагу працівники ліцею на творчий ріст особистості кожного вихованця?

Голаєвич О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи:

– Звичайно, що кожен педагог ліцею прагне не лише озброїти наших учнів теоретичними знаннями та професійними навиками, а й дати їм поштовх для творчого розвитку,  самореалізації та самовдосконалення. Ми проводимо багато різних виховних заходів, де намагаємось дати можливість розкрити свої здібності всім вихованцям. Проте окремі наші учні, спробувавши себе на сцені, не зупиняються на досягненому та беруть участь в обласних та Всеукраїнських конкурсах. На протязі 2014-2015 навчального року наші діти стали переможцями в наступних конкурсах:

– в обласному фестивалі – конкурсі дитячої та юнацької творчості “Казкова скарбничка”,учениці гр.36 Васьків Христина та Туз Юлія посіли ІІ місце (керівник фольклорного гуртка Луцик В.Б.), учениця гр.35 Походенько Ірина – І місце (керівник вокального гуртка Мельник В.П.), учениця гр.25 Цикунова Анастасія виборола ІІ місце (керівник гуртка «Рідна мова» Пиглюк І.Ю.), учениця гр.35 Данкевич Богдана-Марія – ІІІ місце (керівник гуртка «Обліковець» Лютий А.С.), учениця гр.25 Смірнова Людмила посіла І місце в обласному і стала дипломантом Всеукраїнського конкурсу (керівник гуртка «Художнє слово» Дюмен О.В.);

– активну участь в обласному конкурсі «Кращий ерудит профтехосвіти» прийняв учень гр.13 Рикмас Мар’ян (керівник гуртка «Брейн-ринг» Галько Е.М.);

– в обласному конкурсі «Зимова фантазія» учень гр.37 Кулієвич Андрій посів ІІІ місце (керівник гуртка «Різьба по дереву» Кіщак В.І.) учениця гр.16 Кріп Юлія – ІІІ місце (керівник гуртка «Волейбол» Луцко Л.В.), учень гр.32 Білий Назарій здобув ІІ місце (керівник гуртка «Автокранівник» КожушкоВ.Я.);

– участь у відкритих осінніх туристичних забавах учнів «Карпатська веселка – 2014» з нагоди Всесвітнього дня туризму та сходження на Говерлу «Говерляна – 2015» дали змогу команді учнів ліцею здобути не одне І місце в різних номінаціях.

4562

– в обласному етапі Всеукраїнського дитячого літературного конкурсу «Захистимо Україну від лиха» на протипожежну і техногенну тематику» учениця гр.25 Смірнова Людмила посіла ІІ місце(керівник гуртка «Художнє слово» Дюмен О.В.);

– у Львівському обласному Всеукраїнському фотоконкурсі «Молоде обличчя України – 2014» учень гр.15  Бойчук  Андрій   посів  ІІ місце (керівник – Карпляк М.В.);

– у Всеукраїнському конкурсі юних вокалістів «Пісня над Бугом» Походенько Ірина була відзначена дипломом переможця ІІ ступеня (керівник вокального гуртка  Мельник В.П.);

– в обласному конкурсі літературної творчості та художнього читання «Золоте крило – 2015» учениці гр.16 Кріп Юлія, Бакай Аліна та  Занько Марія посіли І місця, учениця гр.25 Смірнова Людмила –  ІІ місце (керівник гуртка «Художнє слово» Дюмен О.В.);

– в обласному конкурсі театрального мистецтва малих форм «Арт-і-шок-2015»  учнівський колектив «Викрутаси» (учень гр.32 Рацький Андрій, учениця гр.16 Занько Марія, учениця гр.35 Руда Ірина) посів І місце (керівник драматичного гуртка Карпляк М.В.);

– в обласному конкурсі авторської пісні та виконавців «Оксамитові барви – 2015» учениця гр.35 Походенько Ірина здобула І місце (керівник вокального гуртка Мельник В.П.), учениця гр.16 Бакай А.-Г. – ІІ місце (керівник вокально-інструментального гуртка Луцик В.Б.);

– в обласному конкурсі хореографічного мистецтва «Танцювальне подвір’я – 2015» танцювальний колектив «Гармонія» (учениця гр.35 Руда Ірина, учениця гр.25 Процик Юлія, учениця гр.25 Румянцева Тетяна, учениця гр.25 Смірнова Людмила, учень гр.32 Рацький Андрій, учень гр.22 Кожушко Мар’ян, учень гр.25 Салітра Віктор, учень гр.33 Зінько Михайло) виборов ІІ місце (керівник танцювального гуртка Шумило Н.Ю.).

Отже, я думаю, що вищенаведені результати наших учнів красномовно свідчать про невтомну працю педагогів та їх бажання допомогти учням знайти себе в цьому непростому світі.

 

– Які професії можна здобути у Рава-Руському професійному ліцеї?

Лень А.С., заступник директора з навчально-виробничої роботи:

– У грудні 2015 року Рава-Руський професійний ліцей готується відзначити своє 50-річчя. З чотирьох перших груп набору та старовинного будинку по вулиці 1 Листопада наш навчальний заклад, впевнено крокуючи сходинками від ПТУ до СПТУ, перетворився в сучасний храм знань з гордим іменем Ліцей. У 25 навчальних групах здобувають професійні та загальноосвітні знання 634 ліцеїсти. Наш ліцей – це потужна кузня інтегрованих професій.

Ліцей пишається своїми будівельниками, а ми здійснюємо навчання:

– столярів, виробників художніх виробів з дерева;

– машиністів крана автомобільного, слюсарів з ремонту автомобілів, водіїв автотранспортних засобів категорії «С»;

– слюсарів з ремонту автомобілів, водіїв автотранспортних засобів категорії «С»;

– мулярів, штукатурів;

– штукатурів, монтажників гіпсокартонних конструкцій, малярів;

– мулярів, монтажників сталевих та залізобетонних конструкцій, водіїв автотранспортних засобів категорії «С»;

– операторів комп’ютерного набору, обліковців з реєстрації бухгалтерських даних;

– кухарів, кондитерів;

– офіціантів, барменів;

– продавців продовольчих товарів, продавців непродовольчих товарів.

Усі ці професії користуються великою популярністю на сучасному ринку праці, а значить – будуть приносити матеріальний статок та стабільність своєму господареві.

Наші вихованці плідно працюють у багатьох куточках України і не тільки. На щорічні традиційні зустрічі з випускниками злітаються до свого рідного дому вихованці з Криму і Прибалтики, Сибіру і Молдови, навіть з Канади. Юнацькі спогади, розповіді про нелегке сьогодення переплітаються із захопленням інтер’єром приміщень та матеріально-технічною базою ліцею. Адже кожний навчальний кабінет та майстерні, актовий та спортивний зали, їдальня, вестибюль, коридори – все дихає теплом та затишком рідної оселі, милують око багаточисельні квіти та декоративні оздоблення.

 

Що Ви робите для того, щоб підняти рівень знань учнів ліцею?

Кашина Г.В., заступник директора з навчальної роботи:

– Це дуже важке запитання. Відомо, що найкращий учитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Щоб навчити дитину, треба не просто передати їй знання і вміння, а й викликати в неї відповідну активність, пізнавальну чи практичну. Важливим структурним елементом цієї активності є формування інтересу, в якому виявляється ставлення ліцеїстів до навчання. Для формування інтересу викладач повинен, по – перше, новий матеріал будувати, опираючись на життєвий досвід учнів, робити його цікавим і близьким для них. По – друге, незвичайність, неординарність подачі матеріалу завжди спонукає дитину заглибитись у його дослідження, вивчення.

Саме тому тематичні лінійки, різноманітні конкурси, змагання, які проводяться в ліцеї, дозволяють виявити творчі здібності дитини, самоствердитися, підвищити оптимістичний настрій. Адже дехто з наших вихованців саме тут вперше виходить на сцену чи декламує вірш, готує виступ чи презентацію. А головне те, що всі вони відчувають повагу до себе, розуміння, свою значимість. Це і розкриває творчі здібності учня, дає йому можливість проявитися, самореалізуватися.

 

– Що, на Вашу думку, допомогло зробити ліцей сучасним навчальним закладом? Чому Ви вважаєте професію будівельника пріоритетною?

Медведєва Н.А., методист ліцею:

– Виконують такі досить серйозні будівельні роботи наші працівники разом з учнями. Адже наші учні згідно навчальних програм здобувають не тільки теоретичні професійні знання, але й здобувають та відпрацьовують практичні прийоми та навички. На відміну від шкільної освіти наші учні освоюють абетку професійної майстерності на уроках виробничого навчання та під час проходження виробничої та переддипломної практики.

eftyt

 

Директор ліцею запропонувала поєднувати виробниче навчання та виробничу практику будівельників з проведенням необхідних ремонтних робіт. Адже це реальна можливість здобути та вдосконалити професійну майстерність майбутніх будівельників: штукатурів, малярів, монтажників гіпсокартонних конструкцій, мулярів, монтажників сталевих та залізобетонних конструкцій, столярів, теслярів, виробників художніх виробів з дерева, машиністів крана автомобільного, слюсарів з ремонту автомобілів, водіїв автотранспортних засобів категорії «С». Майстри виробничого навчання будівельного профілю разом з учнями підтримали Жанну Яківну. І робота закипіла. Було визначено фронт робіт, продумано завдання, обговорено технології виконання. Так з’явилися інтер’єри приміщень ліцею. Тільки в період з 23 лютого по 10 квітня 2015 року, в період проведення в ліцеї тижнів професійної майстерності, було виконано ремонт трьох навчальних кабінетів (хімії – №23, української мови та літератури – №34, світової літератури – №36), замінено підлогу на другому поверсі навчального корпусу, оздоблено підвіконника на вікнах сходових клітин навчального корпусу, підготовлено стіни сходових клітин до штукатурення короїдом, оновлено декоративну стінку з атрибутикою ліцею. Також наші будівельники виконали величезний обсяг робіт по впорядкуванню підвалів: виконано ремонт складського приміщення, учнівської гардеробної та трьох виробничих приміщень.

Саме тому професія будівельника на сьогоднішній день рахується пріоритетною. Нам вдалося поєднати здобуття професійних навиків з фундаментальним зміцненням матеріально-технічної бази ліцею. Оновлені приміщення аж виблискували, зустрічаючи гостей на День відкритих дверей. А гості дивувалися: «Хто створив таку красу?» «Наші майстри, наші учні!» – чули вони у відповідь. Здійснювали керівництво ремонтними роботами заступник директора з навчально-виробничої роботи Лень Андрій Степанович, старший майстер Жуковський Ростислав Ярославович, майстри виробничого навчання Шарко Людмила Леонідівна, Івать Ірина Іванівна, Стельмах Олексій Миколайович, Павлик Ігор Іванович, Горяча Антоніна Іванівна, Квілінський Руслан Анатолійович, Лелик Марія Євгенівна, Заричнєв Володимир Володимирович, Кіщак Василь Іванович, Кожушко Володимир Ярославович, Устяк Іван Миколайович, Янчук Ігор Ігорович, Доліновський Василь Юркович, Важоха Павло Павлович.

Найкращими майстрами своєї справи, достойними представниками обраної професії виявилися майбутні штукатури, монтажники гіпсокартонних конструкцій, маляри: Митура Юрій, Івать Володимир, Трубич Мирон, Перетятко Микола, Буй Павло, Бранець Олег, Нижник Юрій, Жемела Володимир, Богуш Андрій, Аскеров Аскер, Гринишин Назарій, Дучак Михайло, Кріп Іван, Солтис Василь, Кобрин Микола; майбутні муляри, монтажники сталевих та залізобетонних конструкцій: Курило Іван, Перетятко Ігор, Шумило Володимир, Юрас Володимир, Матура Богдан, Сало Микола, Павлик Юрій, Семочко Юрій, Волинець Богдан, Сало Богдан, Шумило Назар, Бабій Микола, Гайдучок Степан, Жемела Василь, Снігур Назар; майбутні столяри, тесляри: Кулієвич Андрій, Мисан Павло, Леськів Зіновій, Смалюх Володимир, Сало Петро, Кіщак Олег.

Переможцями у тижнях професійної майстерності стали найкращі, найталановитіші, найпрацьовитіші учні ліцею. Результатами корисної діяльності ліцеїстів по праву можуть пишатися як наставники, так і батьки наших вихованців. Завітайте до ліцею – самі переконайтесь!

А попереду – нові перспективи, нові горизонти, нові технології навчання. Навчаючи і навчаючись, ми прагнемо удосконалити матеріально-технічну базу ліцею. Адже ліцей готує будівничих нової Держави. Вмілі руки будівельників затребувані як у мирні, так і воєнні часи: на будівництві, відновленні об’єктів, які постраждали від руйнівних дій, під час ремонтних робіт. Навіть у власній оселі, зробивши якісний ремонт своїми руками, ви суттєво заощадите сімейний бюджет. Наші випускники, учні та батьки вже в цьому переконалися.

Щиросердечно запрошуємо випускників шкіл отримати прекрасні робітничі професії творців будівництва.

– Яке місце у своїй роботі Ви  надаєте патріотичному вихованню учнів?

Солтис М.Я., викладач української мови та літератури:

– Патріотичному вихованню в ліцею приділяється чи не найбільше значення. Виховання підростаючого покоління було актуальним завжди. Потрібне воно і сьогодні. «Знання без виховання – меч в руках божевільного», – писав педагог В.Сухомлинський.

На уроках і в позаурочних заходах виховую в учнів доброту, любов до рідної землі, родини, народу, рідної мови, звичаїв, традицій. Хочу, щоб учні задумувалися над смислом життя, над духовними цінностями, були готовими до самостійного життя.

Особливо у нинішній непростій ситуації, яка є в державі, патріотичне виховання має посісти важливе місце. Молодь повинна мати стійку громадянську позицію, бажати працювати для розквіту держави, бути готовими стати на захист Вітчизни.

 

– Які цікаві виховні заходи, що мають патріотичне спрямування, ви можете назвати?

Солтис М.Я., викладач української мови та літератури:

– Виховних заходів у ліцеї проводиться дуже багато. Це вечори, тематичні лінійки, конкурси, літературні читання, різноманітні акції на підтримку учасників АТО… Хочу назвати деякі з них. Це виховні заходи до Дня писемності (Солтис М.Я.), до Шевченківських днів (Дюмен О.В.), до Голодомору і боїв під Крутами (Пиглюк І.Ю., Пістун М.Г.), до 85 річниці з дня народження Ліни Костенко (Кріль С.Я.), до річниці з дня народження Лесі Українки (Дюмен О.В., Кріль С.Я.)…

Це щорічний Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика та Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка, що проходять у нашому ліцеї.  До речі, цього навчального року Смірнова Л.,(гр.№25), Бакай А. (гр.№16), Кріп Ю. (гр.№16), Ярмола М. (гр.№36), взяли участь в обласних конкурсах і ввійшли в десятку кращих серед учнів професійно-технічних навчальних закладів.

 

– Чи можете назвати найактивніших учасників виховних заходів?

Солтис М.Я., викладач української мови та літератури:

– Намагаємося залучати багатьох учнів до того чи іншого заходу. Активними були учні груп №16, 26, 36, 33. А якщо конкретно, то це: Бакай Аліна, Мисарович Уляна, Занько Марія, Кріп Юлія (гр.№16), Теглівець Марія, Копровська Оксана, Кайда Марія, Щадило Юлія, Шеремет Леся (гр.№ 26), Смирнова Людмила (гр.№25), Маринка Микола, Мороз Євген (гр.33).

 

– Ви працюєте майстром виробничого навчання у групі кухарів, кондитерів першого курсу. Які вміння та навики ви плануєте передати своїм вихованцям?

Маринка К.А., майстер виробничого навчання:

– Очима свого першого наставника дивляться мої вихованці на обрану професію, яка здається їм загадкою, за моїми справами, вчинками, майстерністю, професійною етикою вчаться продовжувати і любити її. Моя мета – не тільки навчити учнів смачно готувати їжу, а й вміти організовувати свою роботу, правильно і красиво презентувати  страви, дотримуватися правил санітарії. Разом з тим вкладати часточку своєї душі у те, що ти робиш, адже кухар – це художник, який створює свій авторський шедевр. А майстер виробничого навчання – це актор, який має безкінечне терпіння, фантазію, креативність, новаторство, вміння імпровізувати, ерудицію та творче натхнення, що робить навчання цікавим та захоплюючим. Я, як майстер виробничого навчання, буду задоволена лише тоді, коли мої вихованці стануть кращими умілицями, ніж я.

 

– Ви у цьому році випускаєте групу машиністів крана автомобільного, слюсарів з ремонту автомобіля, водіїв автотранспортних засобів категорії «С». Розкрийте таємниці свого успішного досвіду роботи.

Кожушко В.Я., майстер виробничого навчання:

trweyt

– На мою думку, першочергове завдання майстра виробничого навчання – це виховати в учнів любов до професії, яку вони обрали. Найкраще це робити у процесі праці, зацікавлюючи практичними навиками, демонструючи важливість обраного ними фаху. Адже професія машиніста крана автомобільного, слюсаря з ремонту автомобіля, водія автотранспортних засобів категорії «С» є дуже популярною та високооплачуваною на сучасному ринку праці. Тому на уроках виробничого навчання потрібно зрозуміло і доступно роз’яснювати усі елементи необхідних механізмів та операцій з ними, на прикладних вправах закріплювати вміння розбирати та збирати різні деталі та агрегати. Важливу роль тут відіграє індивідуальний підхід, адже в групі є як сильніші учні, так і слабші, яким слід приділяти більше уваги, наполегливості. А взаєморозуміння з вихованцями приходить лише тоді, коли вони відчувають батьківську опіку, бо майстер виробничого навчання – це не тільки вимогливий керівник, а й турботливий вихователь, який прагне прищепити своїм дітям любов до праці, до рідного краю, до Батьківщини.

 

Інтерв’ю провели члени гуртка «Художнє слово»

 Аліна-Галина  Бакай та Юлія Кріп


Напишіть відгук

Профтехосвіта

АДРЕСА ЛІЦЕЮ:
80316 м. Рава-Руська,
вул. 1-го Листопада, 6
Тел: 43-149
Email: rrlicey@ukr.net